TOP

ေကာက္ေနတဲ့သမိုင္းနဲ႔ ေျဖာင့္တန္းရဲဖို႔သတၱိ



Thursday, February 17, 2011

     ၂၀၁၀ အတြင္းမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားသတိထားမိႏိုင္မယ့္ ကိစၥတစ္ခုကေတာ့ ပုဂံဘုရားေတြထဲက နံရံ
ကပ္ပန္းခ်ီေတြကို ထံုးသုတ္ဖံုးအုပ္တဲ့ကိစၥပါ။ ေအာက္မွာထံုးေတြဖံုးသြားတဲ့ ပန္းခ်ီအလႊာေဟာင္းေတြက ႏွစ္
ထပ္၊ သံုးထပ္ေလာက္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ သိရက္နဲ႔ေကာ မသိရက္နဲ႔ပါ ဒီလိုေရွးေဟာင္း
အေမြအႏွစ္ေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္တာ၊ သမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြကို စနစ္တက်ေလ့လာ
ေဖၚထုတ္ဖို႔ေနေနသာသာ ရွိၿပီးသားေတြကိုေတာင္ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ျပင္ေနတာေတြမ်ား
လြန္းလို႔ ဘယ္ဟာေတြကမွားလို႔ ဘယ္ဒင္းေတြကအမွန္ဆိုတာ သာမန္ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြအတြက္
ေဝခြဲႏိုင္ဖို႔ရာ ၾကာေလခက္ေလ ျဖစ္လာေနပါတယ္။

     မႏွစ္က ေစ်းကြက္ဂ်ာနယ္မွာပါတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ သထံုျပည္ပ်က္တာဟာ ပုဂံက
သြားတိုက္လို႔မဟုတ္ပဲ ကပ္ေဘးေတြက်လို႔ မႏူဟာဘုရင္တို႔တေတြ ပုဂံကိုလာေရာက္ခိုလံႈၾကတာပါဆိုၿပီး
ေရးထားပါတယ္။
အဆံုးသတ္မွာ ကိုးကားက်မ္းစာရင္းေတြပါ ပါလိုက္ပါေသးတယ္။ လူငယ္ေတြဖတ္မိရင္
ေတာ့ သမိုင္းကိုဘယ္လိုနားလည္သြားမလဲဆိုတာ ေတြးၿပီးပူပင္စရာပါ ။ ဒီလိုသိကၡာရွိရွိ ရပ္တည္သင့္တဲ့
အမ်ားသိသတင္းနဲ႔စာနယ္ဇင္းထဲမွာ သမိုင္းကို လက္လြတ္စပယ္ေကာက္ခ်က္ဆြဲတာကေတာ့ အေတာ္ရုပ္
ဆိုးပါတယ္။ မႏူဟာဘုရင့္မိသားစု သထံုကေနပုဂံအထိ ဘုရားကၽြန္သြားခံမယ္ဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ ဘယ္လို
မွ မျဖစ္ႏိုင္သလို ေနာက္လိုက္ ၄၀ နဲ႔ ကရင့္ေပပုရပိုဒ္ေတြတင္ၿပီး စစ္ေဘးေရွာင္တိမ္းခဲ့တဲ့ ကရင္အမတ္ဖူ႕
ဒိုက္ေကာ္ရဲ့ ျဖစ္ရပ္ဟာလည္း သက္ေသရွိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ မြန္ေတြရဲ့တင္ျပခ်က္ေတြကို ျမန္မာျပည္မ
သားေတြ ၾကားဖူးၾကမယ္ေတာ့ မထင္ပါ။ မသိျခင္းေတြဟာ ထပ္ဆင့္မသိျခင္းေတြနဲ႔ နားမလည္ျခင္းေတြ
ကို ဦးေဆာင္သြားႏိုင္သလို ျပည့္စံုတဲ့ေနာက္ခံေတြကို အေျခမခံပဲ တည္ေဆာက္ထားတဲ့သမိုင္းဟာလည္း
စိတ္ကူးယဥ္သမိုင္းပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

     တစ္ဆက္ထဲမွာပဲ ျမန္မာျပည္မွာ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုရဲ့ မတူကြဲျပားတဲ့သမိုင္းေတြနဲ႔ တင္ျပခ်က္ေတြရွိ
ၾကတာကိုေတာ့ အေတာ္မ်ားမ်ား သိၾကၾကားဖူၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပါတ္သက္လို႔ ၾကံဳရတာတစ္
ခုကိုၾကည့္ရင္ မႏွစ္က သတင္း႒ာနတစ္ခုရဲ့ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ (တိုင္းရင္းသား) ပညာရွင္အခ်ိဳ႕ကေန
တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့သမိုင္းကို ေက်ာင္းသင္ရိုးညႊန္းတန္းထဲထည့္ဖို႔ အဆိုျပဳတဲ့ကိစၥ ပါလာခဲ့ပါတယ္။ ဒီမွာ
တင္ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ဗမာပညာတတ္အခ်ိဳ႕က အေၾကာက္အကန္ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္
ေရးအရေကာ အျခားဘယ္အေၾကာင္းနဲ႔မွ မေဝဖန္လိုေပမယ့္ သိပၸံစကၠဴလို႔ေခၚၾကတဲ့ litmus paper အလုပ္
လုပ္ပံုကို သြားသတိရမိပါတယ္။ သူတို႔ရဲ့တုန္႔ျပန္ပံုဟာ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္သူျပည္သား (ဗမာ) ေတြရဲ့ စိတ္
ေနစိတ္ထားကို တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ေဖၚက်ဴးေပးတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ လူတိုင္းရွိၾကတဲ့အတၱစြဲနဲ႔ တုန္႔ျပန္တာ
ကို မွားတယ္လို႔မဆိုခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အျခားတစ္ဖက္က သူတို႔သိမထားခဲ့တဲ့ သမိုင္းရဲ့အစိတ္အပိုင္းေတြ
ကို ျမင္ႏိုင္ဖို႔အခြင့္အေရးတစ္ခုု လက္လြတ္လိုက္ၾကသလို ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ျမန္မာ
ျပည္ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ေနရတာနဲ႔ အျပင္မွာရွိတဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာအမ်ားစုဟာ ဗမာေတြရဲ့သမိုင္းကို ဗဟို
ျပဳထားသလို အျခားတိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြမွာေတာ့ အကန္႔အသတ္နဲ႔သာ စာအျဖစ္တင္
ထားတာ (အခ်ိဳ႕ကေတာ့ လံုးဝေပ်ာက္ေနတာ) ကို လူအမ်ားစုကေန သတိျပဳၾကမိလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါ
တယ္။

     က်ေနာ့္အျမင္မွာကေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့သမိုင္းကို ေက်ာင္းျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲ ထည့္တာမထည့္
တာက ေနာက္တစ္ဆင့္မွပါ။ ပထမအဆင့္အေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ လူမ်ိဳးႏြယ္စုေတြဆီမွာ မတူညီတဲ့
သီးျခားသမိုင္းကိုယ္စီ ရွိခဲ့ၾကၿပီး ေရွးဘိုးေဘးမ်ားရဲ့ (ေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း) လုပ္ေဆာင္ခ်က္
ေတြေၾကာင့္ ဒီကေန႔အတူတကြ စုစည္းေနထိုင္ေနၾကရတဲ့အေနအထားကို ေရာက္ရွိလာခဲ့တယ္ဆိုတာကို
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဖၚထုတ္တင္ျပခြင့္ရွိၾကဖို႔ အေျခခံအားျဖင့္လိုပါတယ္။ ဒီလိုေျပာလို႔
အကန္႔အသတ္မရွိ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ဖို႔ ၊ ထင္ရာျမင္ရာအဆိုျပဳၾကဖို႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ မွန္ကန္တဲ့သ
မိုင္းေၾကာင္းေတြကို ေစတနာသန္႔သန္႔နဲ႔ တတ္စြမ္းသမွ် လက္လွမ္းမွီသမွ် အတတ္ပညာနည္းပညာေတြကို
သံုးစြဲေဖၚထုတ္ သခၤန္းစာေတြယူၿပီး ျမန္မာျပည္သူျပည္သား အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္မယ့္ အနာဂါတ္
ကို ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ေအာင္၊ လမ္းေၾကာင္းရွာႏိုင္ေအာင္ရယ္ပါ။ ဒီေနရာမွာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံရဲ့
ပံုပမာနဲ႔ နည္းနည္းခိုင္းႏိႈင္းခ်င္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာျဖဴေတြလည္း အရင္ကသူတို႔ဖက္သူတို႔ယက္ၿပီး သူတို႔ပဲ
အလြန္ေကာင္းခဲ့ေလဟန္ (လူမ်ားစုက) လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ မ်က္ေမွာက္ကာလမွာေတာ့ သမိုင္းထဲက သူတို႔ရဲ့
လုပ္ရပ္အမွားေတြကို အမွန္အတိုင္းထုတ္ေဖၚဝန္ခံၿပီး ႒ာေနလူနီ (သို႔မဟုတ္) အျခားေဒသခံေတြနဲ႔ အျမင္
ရွင္းရွင္းလက္တြဲေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီကေန႔ အေမရိကန္ဟာ ယဥ္ေက်းမႈ
ေပါင္းစံု ဆံုစည္းေရာေႏွာ ေပ်ာ္ဝင္ရာ (the melting pot) လို႔ တင္စားေခၚေဝၚတာခံရၿပီး လူသားအားလံုး
အတြက္ အခြင့္အလမ္း တန္းတူ (နီးပါး) ရွိတဲ့ ေဒသ (ႏိုင္ငံ) အျဖစ္နဲ႔ရပ္တည္ေနတာဟာ အတုယူခ်င္ရင္
နမူနာေကာင္းတစ္ခုပါ။ (ခၽြင္းခ်က္နဲ႔ အခက္အခဲေတြကိုေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးနဲ႔စာရင္နည္းတာမို႔ သီးသန္႔မ
ေျပာေတာ့ပါဘူး)။ ဒီလိုဆင္တူရိုးမွားပံုစံကို ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံမွာလည္း ေတြ႕ရႏိုင္ပါတယ္။ အေနာက္ႏိုင္ငံ
သားေတြဟာ မေကာင္းတာလုပ္သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိသလို မတရားတာကိုလက္မခံပဲ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ရင္ဆိုင္မယ့္
သူေတြ၊ အမွန္တရားဖက္က ဝိုင္းဝန္းရပ္ တည္ေပးမယ့္သူေတြ ဘယ္တုန္းကမွ မေလ်ာ့နည္းခဲ့တာဟာ
အတုယူသင့္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါ။

     ဒီကေန႔ျမန္မာျပည္ရဲ့ အေနအထားတစ္ခုကိုပဲ ၾကည့္ၾကရေအာင္။ အာဏာပိုင္ေတြရဲ့အလိုအရ ျမန္မာ
ျပည္ရဲ့ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုေပါင္းဟာ အရင္ ၁၃၅ မ်ိဳးကေန အခုဆို လိုသလိုေဖၚထုတ္ရင္း ၁၄၀ မက
ျဖစ္ေနေလာက္ပါၿပီ ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုခြဲျခားေရတြက္ၾကသလဲဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ ထင္သာျမင္သာ
ေအာင္ အေသးစိတ္ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မေျပာၾကတာကို အေျခခံအားျဖင့္ေတြ႕ရပါတယ္။ သာမန္ျမန္မာ
ျပည္သားတစ္ဦးကိုေမးရင္ ဗမာ၊ မြန္၊ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ရခိုင္၊ ကယား၊ ကရင္ဆိုတဲ့ အဓိကလူမ်ိဳးႏြယ္ေတြ
ရဲ့ေနာက္ ပအို႔ဝ္၊ ပေလာင္၊ ဝ၊ လီဆူး၊ ပေဒါင္၊ ဓႏု၊ ထားဝယ္၊ လားဟူေတြေလာက္ၿပီးရင္ ဆက္ရြတ္ဖို႔အ
ေတာ္ေလး ေႏွးေကြးလာပါလိမ့္မယ္။ လူမ်ိဳးႏြယ္စု ၁၀၀ ေက်ာ္လို႔ ေျပာတဲ့အထဲမွာ ခ်င္းတစ္မ်ိဳးထဲတင္ ၆၂
မ်ိဳး ျပန္ခြဲထည့္ထားတာက်ေတာ့ ရွင္းမျပႏိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ေတြးစရာက သက္ဆိုင္ရာသမိုင္းေတြကို
ေဖ်ာက္ဖ်က္တဲ့အျပင္ မ်ိဳးႏြယ္စုေတြ အေသးစိတ္ေတြထပ္ခြဲၿပီး ေသြးခြဲစနစ္ကိုက်င့္သံုးဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾက
သလား၊ မဟုတ္ရင္လည္း အတင္းလြမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႔ အေၾကာင္းျပေကာင္းေအာင္ တမင္ဆင္ထားတာ
လားဆိုတာကိုပါ။

     တကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့သမိုင္းဆိုတာ ျပင္လို႔ရေကာင္းတဲ့အရာေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျပင္ေန
ၾကပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ျဖစ္ၿပီးတာကို ဘယ္လိုမွျပင္လို႔မရတာ အားလံုးအသိပါ။ သက္ဆိုင္ရာလူေတြရဲ့
အျမင္အသိကိုသာ ျပင္ဖို႔ႀကိဳးစားေနၾကတာပါ။ (ဦးေအာင္ခင္ေရး ထားတဲ့ “အရပ္သားအျမင္နဲ႔ စစ္သားအ
ထင္” ဆိုတဲ့ေဆာင္းပါးနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုးၿပီး ေတြးလို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။) သတိျပဳစရာက ဗမာေတြဟာ
ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္စိတ္ႀကိဳက္ေရးရင္း ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တာေတြကို အမွန္ထင္နစ္ေမ်ာေနမိၾကသလားဆိုတာ
ျပန္မဆန္းစစ္ၾကရင္ ေရရွည္မွာအခက္ႀကံဳစရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုသတိ
ေပးခ်င္တာက (ဆရာ) ေဒါက္တာသန္းထြန္းဟာ လူအမ်ားေလးစားခံရတာ သိၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ
ျပည္ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနအရ သူအပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ သမိုင္းဆရာေတြဟာ သူတို႔သိသမွ် အျပည့္
အစံုကို မွန္မွန္ကန္ကန္ေျပာႏိုင္ ေရးႏိုင္ခဲ့ၾကရဲ့လားဆိုတာ သံသယရွိစရာပါ။ တစ္ခုရွိတာက သူတို႔ရဲ့အသိ
ပညာနဲ႔ရိုးသားမႈကို ေမးခြန္းထုတ္တာမဟုတ္ဖူးဆိုတာေတာ့ နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္။ ခုခ်ိန္မွာ သက္ရွိသ
မိုင္းအခ်ိဳ႕ က်န္ရစ္ေနၾကတုန္းပါ။ သူတို႔သိသမွ် အမွန္ေတြကို စာအကၡရာျပည့္ျပည့္စံုစံု တင္ႏိုင္ၾကရင္ေတာ့
ျဖင့္ ၂၀ ရာစုမွာ လိုေနခဲ့တဲ့ကြက္လပ္အခ်ိဳ႕ကိုျဖည့္ဖို႔နဲ႔ လိုရာဆြဲဝါဒျဖန္႔ခဲ့တာအခ်ိဳ႕ကို တန္ျပန္ေျခဖ်က္ႏိုင္
ေကာင္းပါတယ္။

     သမိုင္းမွာျပန္ၾကည့္ရင္ ျမန္မာျပည္ကို မြန္ဂိုေတြလာတိုက္စဥ္အခါက မြန္ဂိုစစ္သူႀကီးကို စီးခ်င္းထိုးၿပီး
အႏိုင္ယူေပးခဲ့သူဟာ မြန္သူရဲေကာင္းသမိန္ဗရမ္းပါ။ ဗမာဘုရင္ကို မသတ္ခဲ့တာ၊ ဗမာအမတ္ေတြကို မေသ
ေအာင္ သတိ္ေပးခဲ့သူဟာ (လူ ၁၀၀ နဲ႔ ၄၀၀ မတန္တဆအတိုက္ခံရၿပီး က်ဆံုးခဲ့တဲ့) မြန္သူရဲေကာင္း
လဂြန္းအိမ္ပါ။ ဒီအျဖစ္ေတြနဲ႔တင္ ျမန္မာ့သမိုင္းကို ေျပာင္းျပန္မလွန္ႏိုင္ရင္ေတာင္ ဒီကေန႔က်ေနာ္တို႔သိတဲ့
ျမန္မာႏိုင္ငံႀကီးဆိုတာနဲ႔မတူတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ေပးႏိုင္ခဲ့မွာေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္တကယ္တန္း
က်ေတာ့ မြန္ေတြမွာ အျပန္အလွန္အသိအမွတ္ျပဳတာကို မခံၾကရတဲ့အျပင္ လူမ်ိဳးနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈကိုပါ ဝါးမ်ိဳ
ခံေနရပါတယ္။

     သမိုင္းမွာ ဗမာေတြကံေကာင္းတာ တစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ ဘုရင့္ေနာင္လက္ထက္မွာ နန္းတြင္းကို ဓါးစာ
ခံအျဖစ္ေခၚထားခဲ့တဲ့ နာရက္စူဝမ္မင္းသားဟာ သူဘုရင္ (King Naresuan the Great) ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ
စီယံ (Siam) လို႔ေခၚတဲ့ ကေန႔ထိုင္းႏိုင္ငံကို ျပန္စုစည္းၿပီး အင္းဝကို စစ္သည္ ၁ သိန္းနဲ႔ခ်ီခဲ့ရာမွာ လမ္းတစ္
ဝက္မွာ နတ္ရြာစံခဲ့တာေၾကာင့္ သမိုင္းတစ္ပတ္မလည္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

     က်ေနာ္တစ္ေယာက္ထဲအျမင္အေနနဲ႔ အဓိကအဆိုတစ္ခုျပဳခ်င္တာက “ဗမာ” ေတြမွာ အေျခခံက်တဲ့
စိန္ေခၚမႈတစ္ရပ္ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ “ဗမာဆိုတာဘာလဲ ၊ ဘယ္လို အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခံ
ယူၿပီး သတ္မွတ္ရပ္တည္ၾကမလဲ” ဆိုတာပါ ။ ထူးဆန္းေကာင္းထူးဆန္းပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗမာေတြရဲ့
ဆင္းသက္လာပံု အဦးအစကို ျပန္ေကာက္ၾကည့္ရင္ အေစာပိုင္းဟာ အေတာ္အသင့္ေဝဝါးေနၿပီး ေသြးေႏွာ
မႈေတြလည္း ရွိေနႏိုင္တာေတြကို သတိထားမိၾကရင္ေတာ့ ဒီေမးခြန္းကို ပိုၿပီးအျမင္ၾကည္ႏိုင္ၾကမယ္လို႔ ယံု
ၾကည္ပါတယ္။

     ဗမာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အမ်ားသိတဲ့အခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ေယဘုယ် စီၾကည့္ရေအာင္။

** ဗမာေတြရဲ့ မူလအစကို အားလံုးလက္ခံႏိုင္ၾကမယ့္ ေနာက္ခံသမိုင္းကို ေရေရရာရာစနစ္တက် သုေတ
သနျပဳ တည္ေဆာက္အဆိုျပဳထားခ်က္ေတြ ခုထိမရွိေသးဘူးလို႔ ေယဘုယ်ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အိႏိၵယ
ေနာက္ခံနဲ႔ သာကီႏြယ္လိုလို၊ တိဘက္ကဆင္းလာတဲ့ အႏြယ္လိုလိုနဲ႔ ဗမာအစ တေကာင္းက၊ ဗမာအစ
ေက်ာက္ဆည္ကအျပင္ လူသားအစ ပံုေတာင္ပံုညာကဆိုၿပီး အဆက္အစပ္သက္ေသျပမႈေဝဝါးဝါးေတြရဲ့
ေရာသမေမႊခ်က္ေတြဟာ နားလည္ရပိုခက္လာစရာေတြပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဗမာလူမ်ိဳးကို တိဘက္-ျမန္မာ
စကားအုပ္စုထဲ ထည့္သြင္းခံထားရေပမယ့္ စကားမွာလည္း ခုထိဆက္စပ္သက္ေသျပလို႔ မရၾကေသးပါဘူး။

** ပုဂံမတိုင္ခင္ ပ်ဴလူမ်ိဳးေတြအျပင္ ကမ္းယံနဲ႔ သက္လူမ်ိဳးေတြ ရွိခဲ့ၾကတယ္လို႔ဆိုတယ္။ ပ်ဴျပည္ပ်က္တယ္
လို႔ သိၾကရျပန္ပါတယ္။ ပ်ဴ၊ ကမ္းယံ၊ သက္ေတြဟာ ဒီကေန႔ဘာလူမ်ိဳးလဲ၊ ဘယ္ကိုေျပာင္းသြားၾကလဲ၊ မ်ိဳး
ျပဳတ္သြားလား၊ ဗမာေတြကမ်ိဳးျဖဳတ္လိုက္တာလား၊ ဗမာေတြကိုယ္တိုင္က အဲဒီလူမ်ိဳးေတြရဲ့ အဆက္အႏြယ္
သို႔မဟုတ္ ေသြးေႏွာသူေတြလား။ ေမးစရာေမးခြန္းေတြအမ်ားႀကီးရွိေပမယ့္ မွတ္တမ္းသက္ေသေတြမရွိ သို႔
မဟုတ္ ရွာမေတြ႕ေသးတာေၾကာင့္ အတူေနခဲ့တာေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေသြးေႏွာ ေရာေထြးသြားတာေသာ္
လည္းေကာင္း ယူဆလို႔ရႏိုင္ျပန္ပါတယ္။

** ပုဂံေခတ္ကတည္းကစၿပီး မြန္ေတြနဲ႔ကူးလူးဆက္ဆံမႈ အေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႕ရတာေၾကာင့္ မြန္-ဗမာေသြး
ေႏွာမႈေတြ အေတာ္ရွိခဲ့တယ္လို႔လည္း ေကာက္ခ်က္ဆြဲအဆိုျပဳလို႔ ရႏိုင္ျပန္ပါတယ္။ အင္းဝေခတ္ မြန္-ဗမာ
ႏွစ္ေလးဆယ္စစ္ပြဲလိုမ်ိဳး အႀကိတ္အနယ္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ မြန္လူမ်ိဳးေတြဟာ ကေန႔အခ်ိန္မွာ ဗမာေတြ
ထက္ လူဦးေရအဆမတန္နည္းေနတာ၊ မြန္ေဒသေတြျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းတစ္ခုလံုး ကေန႔ျမန္
မာျပည္ထဲ ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းထားတာဟာလည္း ထည့္တြက္စရာပါ။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ ေသြးေႏွာသြား
တယ္လို႔ပဲ ဆိုလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။ (မြန္ျပည္နယ္သတ္မွတ္ဖို႔လုပ္စဥ္တံုးက ဖြဲ႕စည္းေပးခဲ့တဲ့ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္
ကလည္း ဒါကိုအတည္ျပဳေပးခဲ့ၿပီးပါၿပီ) ။ အထူးသျဖင့္ ေအာက္ျပည္ဖက္မွာဆိုရင္ တစ္ခါတစ္ရံ ဆံုလာသူ
ေတြထဲက မြန္၊ ကရင္တိုင္းရင္းသားပံုေတြ ေပါက္ေနေပမယ့္ သူတို႔ကိုယ္ကို ဗမာလို႔ပဲ ေျပာေနၾကသူေတြကို
ေတြ႕ဖူးျမင္ဖူးၾကမွာပါ။ (ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ကျပားမွန္းေသခ်ာေပမယ့္ လူမ်ိဳးတစ္ဖက္ကိုပဲ ခံယူထားတဲ့
သူေတြပါ။ ကိုယ္ပိုင္ျမင္မိတာကေတာ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ရခိုင္ကေလးတစ္ေယာက္ကို က်ေနာ္ေမြးစားလို႔
သူကရင္စကားေျပာၿပီး သူ႔ကိုယ္သူ ကရင္လို႔ခံယူရင္ သူဟာကရင္ပါပဲ။ က်ေနာ့္သားသမီးျဖစ္ေပမယ့္ အ
ေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ ခ်င္းမိသားစုထဲေရာက္ၿပီး ခ်င္းစကားေျပာ၊ သူ႕ကိုယ္သူ ခ်င္းပါဆိုရင္ က်ေနာ္
လက္ခံရမွာပါပဲ)။

** အေစာပိုင္းေခတ္မွာ ရွမ္းေတြအထက္ဗမာျပည္ကို ေအာင္ႏိုင္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ (ႀကီးစိုး) အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့
တာဟာလည္း သမိုင္းမွာအထင္အရွားပါေနတာမို႔ ကူးလူးဆက္ဆံမႈ၊ ေသြးေႏွာမႈေတြကေတာ့ အထူးထပ္
ေျပာစရာကိုလိုမယ္မထင္ပါဘူး။

** ဘန္ေကာက္ပို႔စ္သတင္းစာမွာ ယိုးဒယားပညာရွင္တစ္ဦး တင္ျပခ်က္ကိုျမင္ဖူးပါတယ္။ သူ႕အဆိုအရ
ပုဂံေခတ္ (ေႏွာင္း) ဝန္းက်င္ယိုးဒယားႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္ဟာ ပုဂံေအာက္နားအထိေအာင္ေရာက္ေနခဲ့ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ သတိျပဳစရာက ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ မသိေသးတဲ့ (အခ်ိဳ႕လည္း မသိခ်င္တဲ့) ရွည္လ်ား
ရႈပ္ေထြးတဲ့သမိုင္းနဲ႔ ေရွးအရင္ေရာက္ရွိေနထိုင္ခဲ့သူေတြကို ထည့္မတြက္ပဲ မျဖစ္ပါဘူး။ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ
အေသးစိတ္မပါပဲ လစ္ဟာေနတဲ့ေဒသ အခ်ိန္ေတြကို အေသအခ်ာေလ့လာရင္ျမင္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါ့ျပင္
နယ္နိမိတ္ဆိုတာဟာလည္း အေနာက္ႏိုင္ငံေတြ နယ္ခ်ဲ႕ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွ ျဖစ္လာတာ ပညာရွင္တိုင္းလက္ခံ
ထားၾကတဲ့အခ်က္ပါ။ အလြယ္ဆံုးနမူနာအေနနဲ႔ေျပာရရင္ ကရင္ျပည္နယ္ ဖာပြန္ၿမိဳ႕တစ္ဝိုက္ကဥယ်ာဥ္ျခံ
ေတြဟာ ကေန႔ထိုင္းႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ေျမရွင္ေတြကပိုင္ဆိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္မၿပီးခင္အထိ သူတို႔
ပိုင္တဲ့ ဥယ်ာဥ္ျခံေျမေတြအတြက္ အဌားခ (သီးစားခ) လာေကာက္ေနခဲ့ၾကတာကို နယ္ခံလူႀကီးမ်ားအဆို
အရ သိရပါတယ္။ စစ္ၿပီးေနာက္ နယ္နိမိတ္ေတြ အတိအက်လုပ္ၾကတဲ့အခါမွာေတာ့ သူတို႔ေျမေတြကိုဆံုးရံႉး
သြားၾကရၿပီး သီးစားခေကာက္ခံတာေတြလည္း ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ရပါတယ္။ ဆိုခ်င္တာက ျမန္မာ့သမိုင္းဟာ
အျခားတိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းလူမ်ိဳးေတြရဲ့ သမိုင္းေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ရွာေဖြေဖၚထုတ္ ေလ့လာမွတ္
တမ္းတင္ဖို႔ လိုေနေသးတာကိုပါ။

** တဆက္ထဲမွာ တရုပ္ေတြဝင္တိုက္ခဲ့တာေတြ၊ ယိုးဒယား ရခိုင္ စစ္တေကာင္းစစ္ပြဲေတြကအစ ေခတ္
အဆက္ဆက္ စစ္ခ်ီစစ္တက္ခဲ့တာေတြဟာလည္း ေသြးေႏွာစရာအေၾကာင္းေတြပါ။ အရင္ေခတ္ေတြက
စစ္တို႔ရဲ့ထံုးစံျဖစ္တဲ့ စစ္ႏိုင္သူေတြက ရံႉးသူရဲ့နယ္ထဲမွာ သူတို႔လူေတြကို အေျခစိုက္ေနရစ္ေစခဲ့တာ (ဥပမာ
- အေလာင္းစည္သူထားခဲ့တဲ့ ကေန႔ထားဝယ္ေတြ၊ ဘုရင့္ေနာင္ထားခဲ့တဲ့ ကေန႔ယိုးဒယားကရင္အခ်ိဳ႕၊
တနသၤာရီဖက္က အခ်ိဳ႕ရွမ္းရြာေတြ)၊ စစ္ႏိုင္တဲ့အခါ ရႉံးသူရဲ့ လက္မႈ အႏုပညာသည္ေတြနဲ႔ အသံုးဝင္မယ့္
သူေတြကို ေထာင္ေသာင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ျပန္ေခၚလာတာ၊ ေရႊသမင္ မင္းႀကီးတာကလြတ္သလို ဘုရင္မ်ားရဲ့ လူမ်ိဳး
ျခားမင္းသမီးေတြနဲ႔ လက္ဆက္ခဲ့တာေတြကေတာ့ ေရတြက္လို႔ ကုန္မယ္မထင္ပါဘူး။ ဒါဟာလည္း ေသြး
ေႏွာေစတဲ့ ျပယုဂ္ေတြပါ။ ေသြးစပ္သူ (ကျပား) ေတြကို ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ မ်ိဳးအျပဳတ္ သုတ္သင္ခဲ့ၾက
တယ္လို႔ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ မရွိတဲ့အျပင္ ပညာရွင္ေတြရဲ့ ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအရ လူမ်ိဳးတိုင္းေသြး
ေႏွာေနၾကတယ္ဆိုတာဟာလည္း ထည့္တြက္စရာပါ။ ခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ ဒီကေန႔ ဗမာေတြဆိုတာဟာ ကိုယ့္
ကိုယ္ကိုဗမာလို႔ နားလည္သတ္မွတ္ေနလို႔ ဗမာဆိုၿပီးျဖစ္ေနတာပါ။ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဓေလ့ေတြမွာလည္း ႒ာ
ေနျခံေပါက္ဆိုတာထက္ အိႏၵိယ၊ မြန္နဲ႔ ယိုးဒယားတို႔ဆီက ရလာတာေတြကို ရွိထားတာေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္မြမ္း
မံၿပီး အသံုးတည့္ေအာင္ လုပ္ထားတာေတြဆိုတာ စိတ္ရွင္းရွင္းထားရင္ ျမင္နိုင္ၾကပါတယ္။

     ဒါေတြ ထုတ္ႏႈတ္ျပေနတာဟာ ဗမာလူမ်ိဳးကို တိုက္ခိုက္ခ်ိဳးဖဲ့ဖို႔ ႀကိဳးစားဖို႔မဟုတ္ပါဘူး။ အမွန္ကို ဝိုင္း
ဝန္းအေျဖရွာၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္လကၡဏာ (identity) သတ္မွတ္ဖို႔နဲ႔ ေရွ႕ေလွ်ာက္ဘယ္လို စိတ္ဓါတ္ေတြ
ထားၿပီး ေတြးေခၚေလွ်ာက္လွမ္းၾကမယ္ဆိုတာကို လမ္းေၾကာင္းေဖၚႏိုင္ေအာင္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ေတြကိုခ်
ႏိုင္ဖို႔ အဓိကထားေထာက္ျပခ်င္တာပါ။

     ဒီေနရာမွာျမင္မိတာက လူက်င့္ဝတ္ေတြနဲ႔ ဖီလာဆန္႔က်င္တဲ့ မ်ိဳးမစစ္ေတြလို႔ႏွိမ့္ခ်ေတြးေတာမယ့္ အ
ေတြးအျမင္ စိတ္ဓါတ္ေတြအစား အဂၤလိပ္ေတြလို ေသြးေႏွာေပမယ့္ ႏိုင္ငံႀကီး လူမ်ိဳးႀကီးတစ္ရပ္အေနနဲ႔
ကမၻာမွာ သိကၡာရွိရွိ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တာမ်ိဳးကို အားက်အတုယူၾကလို႔ရပါတယ္။ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ ဗမာနဲ႔
အဂၤလိပ္ေတြရဲ့ေနာက္ေၾကာင္းပံုစံဟာ ဒီတစ္ေနရာေတာ့ ဆင္တူယိုးမွာလို႔ေတာင္ ေယဘုယ်ဆိုလို႔ရႏိုင္ပါ
တယ္။ လူမ်ိဳးအရ ေသြးေႏွာမႈေတြရွိႏိုင္သလို အိႏိၵယ၊ မြန္၊ ယိုးဒယားေတြဆီက စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ပ
ညာေတြကိုယူေဆာင္လာခဲ့ၿပီး ကိုယ့္နဲ႔ကိုက္ညီမယ့္အေနအထားကို ေပါင္းစပ္ေပးႏိုင္ခဲ့လို႔ ဒီကေန႔ျမန္မာ
ျပည္မွာ အဓိကလူမ်ိဳးစုအေနနဲ႔ ရပ္တည္ေနႏိုင္တာဟာ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ေခၚလို႔ရပါတယ္။ ဘယ္လူမ်ိဳး
မဆို ႏွိမ့္ခ်အေျပာခံရလို႔ လူအျဖစ္ကေန နိမ့္မေလွ်ာသြားႏိုင္ပါဘူး။ လက္ရွိပကတိကိုနားလည္လက္ခံၿပီး
ဆက္ေလွ်ာက္သြားတာဟာသာ လက္ေတြ႕က်တဲ့နည္းလမ္းပါ။ ျမန္မာျပည္ (နဲ႔ အာရွ) ရဲ့ သေဘာသဘာ
ဝအရ နိမ့္က်ေနတဲ့စိတ္ဓါတ္ေတြကိုေတာ့ ႀကီးႀကီးျမင့္ျမင့္ထားတတ္ေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။

     ျမန္မာျပည္မွာ ကေန႔အထိ အားနည္းေနတဲ့အဓိကတစ္ခ်က္ကေတာ့ ေခတ္မွီသမိုင္းပညာရွင္နဲ႔ နည္း
ပညာ ကရိယာေတြအသံုးျပဳတဲ့ ေလ့လာမႈေတြပဲဆိုတာ ျငင္းလို႔ရမယ္မထင္ပါဘူး။ ေခတ္ေျပာင္းလဲေန
သလို သမိုင္းကိုေလ့လာရာမွာလည္း အေသးစိတ္ဘာသာရပ္ခြဲေတြ၊ ဘာသာရပ္ကူးယွက္ေလ့လာမႈေတြ
(cross displine) အျပင္ စက္ကရိယာနဲ႔ နည္းပညာအသစ္ေတြကိုပါ တြဲစပ္သံုးၿပီး လူသားမ်ိဳးႏြယ္ေတြရဲ့
သမိုင္းဇစ္ျမစ္ကို ပိုၿပီးတိတိက်က် ပံုေဖၚလာေနၾကတဲ့ အေနအထားကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ ခၽြင္းခ်က္တစ္ခု
ေတာ့ ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ အတိအက်သိရရင္ လက္ရွိတည္ေဆာက္ထားၿပီးတဲ့ အိပ္မက္နဲ႔ စိတ္
ကူးေတြ ၿပိဳကြဲေျပာင္းလဲသြားမွာ စိုးရိမ္ေနရင္ေတာ့လည္း ကိုယ္ပိုင္ေရြးခ်ယ္မႈပါပဲ။

     ဒီလိုေျပာေနတာေတြဟာ မႏိုင္တဲ့ဇာတ္ကို ကဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေပၚ
ကေရးခဲ့သမွ်ေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ မွတ္ခ်က္တစ္ခုျပဳခ်င္တာကေတာ့ ဒီစာဟာ ေတြးစရာအခ်ိဳ႕ကို မ်ိဳးေစ့ခ်
ေပးရံု ျခံဳငံုတင္ျပေဆြးေႏြးခ်က္တစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး သမိုင္းအျပည့္အစံုခင္းၿပီးတင္ဆက္တဲ့ စာတမ္းတစ္ေစာင္
မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဖတ္သူရဲ့ေနာက္ခံနဲ႔ သိျမင္နားလည္မႈအေပၚတည္မွီၿပီး အျမင္အေတြးေတာ့ အမ်ားႀကီး
ကြာသြားႏိုင္တဲ့ကိစၥပါ။ က်ေနာ္ဟာ ဗမာပညာေရးစနစ္နဲ႔ႀကီးျပင္းလာတာမို႔ သာမန္ဗမာတစ္ဦး နားလည္
ထားသေလာက္ တင္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ျမန္မာျပည္သမိုင္းအေၾကာင္းကို ပိုၿပီးက်ယ္က်ယ္
ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာနားလည္ထားတဲ့ ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုသူမ်ားရွိရင္လည္း ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္
ဟာ သာမန္ဗမာတစ္ေယာက္ရဲ့ အေျချပဇယား (meter) လို ကိုယ္စားျပဳေနတာေၾကာင့္ က်ေနာ္မွားတယ္
ဆိုတာ ေထာက္ျပႏိုင္သူအေနနဲ႔ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးက လူေတြပါသိေအာင္၊ လက္ခံလာေအာင္ ေနာက္တစ္
ဆင့္လုပ္ဖို႔လည္း လိုမွာေသခ်ာပါတယ္။

     ထို႔နည္းတူစြာပဲ တစ္ဖက္မွာ ေျပာင္းျပန္ ျပန္ေတြးရင္ ျမန္မာျပည္ကလူမ်ိဳးစုအေတာ္မ်ားမ်ားဟာလည္း
ဗမာနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္းး ေသြးေႏွာေနႏိုင္တာကို သတိျပဳၾက
ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြမွာလည္း ေရာေႏွာသြားတာေတြရွိသလို ဗမာေတြလို
ေပါင္းစပ္ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြ အားနည္းခဲ့လို႔ တျဖည္းျဖည္း ေနာက္က်က်န္ရစ္မယ့္အေနအထားကို ဦး
တည္ေနၾကတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီလို ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္လို႔ မရႏိုင္တဲ့အေျခအေနေတြဟာလည္း
ျမန္မာျပည္မွာ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားတဲ့ ဘယ္လိုအျပဳအမူမ်ိဳးကိုမွ လက္မခံသင့္ မက်င့္သံုးသင့္တဲ့ အေၾကာင္းရင္း
ခံႀကီးေတြလို႔ ျမင္မိပါတယ္။

    အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ေတာ့ ဗမာေတြေကာ အျခားတိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြအေနနဲ႔ ေနာက္ျပန္
လွည့္လို႔မရေတာ့တဲ့ ခါးသီးတဲ့အမွန္တရားေတြကို ရင္ဆိုင္လိုက္ပါ၊ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ႏွီးေႏွာၾကၿပီး ေရွ႕
ေလွ်ာက္မယ့္လမ္းကို စုေပါင္းအုတ္ျမစ္ခ်လိုက္ၾကပါ၊ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ေနၾကတဲ့ ဘယ္လူမ်ိဳး ဘာသာ ဝါဒ
အဆင့္အတန္းမ်ိဳးနဲ႔မဆို အတူရင္ေပါင္တန္းၿပီး အက်ိဳးရွိမယ့္အနာဂါတ္ဆီကို စာမ်က္ႏွာသစ္တစ္ခု ရဲရဲဝံ့ဝံ့
ဖြင့္လိုက္ၾကစမ္းပါလို႔သာ ေစတနာရွင္းရွင္းနဲ႔ တိုက္တြန္းလိုက္ခ်င္ပါတယ္။


မန္းကိုကို
၁၅၊ ၀၂၊ ၂၀၁၁

မွတ္ခ်က္ - ျမန္မာ့သမိုင္း ေက်ာင္းသံုးသင္ရိုး၊ မန္းသင့္ေနာင္(ေကာ့ကရိတ္)ရဲ့ ကရင္ျပည္နယ္သမိုင္း၊ အီးအန္စီထုတ္ စာအုပ္ေတြ၊
              ႏိုင္ေဖသိန္းျဇာရဲ့ ဥကၠဌႀကီးႏိုင္ေရႊက်င္ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးသမားလိုစာအုပ္ေတြအျပင္ မွတ္တမ္းမရွိပဲေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့
              စာအုပ္စာေပေတြနဲ႔ အင္တာနက္ထဲကျခံဳငံုမိတာေတြကို သင့္ေတာ္သလိုဆြဲယူသံုးစြဲတင္ျပထားတာျဖစ္ၿပီး reference လို
              တိုက္ရိုက္ညႊန္းဆိုမႈေတြမဟုတ္ပဲ bibliography ဆန္ဆန္ ယူငင္သံုးသပ္ထားတာမို႔လို႔ အမွားအယြင္းမ်ားပါခဲ့ရင္လည္း
              မူရင္းေရးသူေတြထက္ က်ေနာ့္အမွားျဖစ္ဖို႔မ်ားတယ္လို႔ စကားပလႅင္ခံထားပါရေစ။

0 comments:

Post a Comment